
Senior Quantitative User Research Specialist | Spécialiste·e Sénior.e en recherche utilisateur quantitative
- Montréal, QC Toronto, ON
- Permanent
- Temps-plein
- Design, manage and analyze surveys.
- Create reports on survey results.
- In collaboration with peers, drive the evolution of quantitative research methodologies
- Manage multiple concurrent research projects.
- Whenever relevant, capitalize on the internal research resources to propose innovative, timing- and cost-efficient solutions for the studio.
- Collaborate with game development, marketing, product management, and data teams to convey these learnings and accompany brand/game/services projects in their market strategy.
- Contribute to user knowledge diffusion within the studio, feed and inspire the studio teams' thinking with consumer and user studies.
- Expertise in quantitative data (surveys, in-game telemetry).
- Master's degree in social science, psychology, UX design, marketing or equivalent experience.
- Knowledge of R programming language, Power BI and SQL.
- Excellent written and oral communication skills in English and French.
- Knowledge of the client-side of the consumer market insights and analysis process.
- Proven capacity in transferring the insights into actionable points.
- Interest in video games and its industry is a prerequisite.
- Concevoir, gérer et analyser des sondages;
- Créer des rapports sur les résultats des sondages;
- En collaboration avec les collègues, faire évoluer les méthodologies de recherche quantitative;
- Gérer plusieurs projets de recherche simultanés;
- Lorsque pertinent, capitaliser sur les ressources internes pour proposer des solutions innovantes, efficaces en temps et en coûts pour le studio;
- Collaborer avec les équipes de développement de jeux, marketing, gestion de produit et données pour transmettre les apprentissages et accompagner les projets de marque/jeu/services dans leur stratégie de marché.
- Contribuer à la diffusion des connaissances utilisateur au sein du studio, nourrir et inspirer la réflexion des équipes avec des études consommateurs et utilisateur·rices.
- Expertise en données quantitatives (sondages, télémétrie en jeu);
- Diplôme de maîtrise en sciences sociales, psychologie, design UX, marketing ou expérience équivalente;
- Connaissance du langage de programmation R, Power BI et SQL;
- Excellentes compétences en communication écrite et orale en français et en anglais;
- Connaissance du processus d'analyse des insights consommateurs côté client;
- Capacité avérée à transformer les insights en recommandations concrètes;
- Intérêt marqué pour les jeux vidéo et leur industrie (prérequis).