ITSM Technician (Technicien ITSM) 78469

emergiTEL

  • Montréal, QC
  • Permanent
  • Temps-plein
  • Il y a 2 mois
Job Context: French Description followsWe are seeking a candidate with strong expertise in ITIL practices. This is not an APS role. The selected candidate will be responsible for high-level ITIL governance and must have deep knowledge of ITIL frameworks and processes.Mandatory Qualifications:Minimum 5+ years of relevant experienceStrong knowledge of ITIL processes and frameworksSignificant hands-on experience with incident, change, problem, and release managementExperience in data gathering and generating reports/visuals using Power BIProficiency with ServiceNow (must be able to extract data from SN to Power BI)Excellent communication skillsExperience in major/incident management, change management, service requests, and problem/risk managementAssets:Knowledge of scripting and automationExperience with traditional APS tools (UNIX/Linux, Shell, SQL, etc.)Additional Information:Two client interviews will be requiredVersion françaiseContexte du poste :
Nous recherchons un candidat ayant une solide expertise des pratiques ITIL. Ce n'est pas un poste APS. La personne sélectionnée sera responsable de la gouvernance ITIL à un niveau élevé et devra posséder une connaissance approfondie des cadres et processus ITIL.Qualifications obligatoires :Minimum de 5 ans d'expérience pertinenteSolide connaissance des processus et cadres ITILExpérience significative en gestion des incidents, des changements, des problèmes et des mises en productionExpérience en collecte de données et en génération de rapports/visualisations avec Power BIMaîtrise de ServiceNow (capacité à extraire des données de SN vers Power BI)Excellentes compétences en communicationExpérience en gestion des incidents majeurs, gestion des changements, demandes de service et gestion des problèmes/risquesAtouts :Connaissance en script et automatisationExpérience avec les outils APS classiques (UNIX/Linux, Shell, SQL, etc.)Informations complémentaires :
Deux entrevues client seront requises.

emergiTEL