
Bilingual Talent Acquisition Coordinator - Atlantic Canada
- Moncton, NB
- Permanent
- Temps-plein
- Impact That Inspires: Join the leading convenient food and beverage company driving positive action for the planet and people
- Growth That Matters: Advance your career with learning opportunities, mentorship, and professional development.
- Balance That Supports You: Enjoy comprehensive benefits prioritizing your physical, emotional, and financial well-being.
- Flexibility That Works: We offer opportunities for remote work and in-office collaboration.
- Global Community That Drives Innovation: Join a global team of over 30 nationalities with a commitment to building an inclusive workplace.
- Execute end-to-end recruitment for frontline roles in Atlantic Canada, ensuring a seamless candidate experience.
- Partner with hiring managers and HR stakeholders to understand talent needs and develop effective sourcing strategies.
- Manage job postings, screen resumes, schedule interviews, and facilitate candidate communications.
- Ensure accurate and timely data entry and candidate management through our Applicant Tracking System (ATS).
- Assist in organizing recruitment campaigns, and career fairs.
- Maintain compliance with employment legislation and hiring policies.
- Uphold high standards of confidentiality and professionalism in all aspects of recruitment.
- Flexibility to travel within Atlantic Canada.
- Fluency in both English and French, written and spoken, is required
- Bachelor’s degree in Human Resources, Business, or a related field.
- 1–2 years of experience in full-cycle recruitment or a similar HR capacity.
- Familiarity with Applicant Tracking Systems (ATS) and recruitment platforms.
- Strong understanding of hiring best practices and applicable employment legislation.
- Proven ability to manage multiple priorities with a high level of accuracy and execution.
- Exceptional communication skills with the ability to engage stakeholders at all levels.
- Collaborative team player with a proactive mindset and strong critical thinking skills.
- Excellent organizational and interpersonal skills, with keen attention to detail.
- High degree of discretion and ability to handle sensitive information with integrity.
- Proficiency in Microsoft Office Suite (Excel, Word, Outlook, PowerPoint).
- Un impact inspirant : Rejoignez le chef de file de l’alimentation et des boissons pratiques engagé dans des actions positives pour la planète et les gens.
- Une croissance qui compte : Faites progresser votre carrière grâce à des occasions d’apprentissage, de mentorat et de perfectionnement professionnel.
- Un équilibre qui vous soutient : Bénéficiez d’avantages sociaux complets qui privilégient votre bien-être physique, émotionnel et financier.
- Une flexibilité gagnante : Nous offrons des possibilités de télétravail et de collaboration au bureau.
- Une communauté mondiale qui stimule l’innovation : Rejoignez une équipe mondiale composée de plus de 30 nationalités et qui a pris l’engagement de créer un lieu de travail inclusif.
- Exécuter le recrutement de bout en bout pour les postes de première ligne dans l'Atlantique canadien, en garantissant une expérience fluide aux candidates et candidats.
- Collaborer avec les responsables du recrutement et l'équipe des RH pour comprendre les besoins en talents et élaborer des stratégies d'approvisionnement efficaces.
- Gérer les offres d'emploi, examiner les CV, planifier les entretiens et faciliter la communication avec les candidates et candidats.
- Assurer une saisie des données et une gestion des candidatures précises et ponctuelles grâce à notre système de suivi des candidatures (ATS).
- Contribuer à l'organisation des campagnes de recrutement et des salons de l'emploi.
- Veiller au respect de la législation du travail et des politiques de recrutement.
- Assurer le respect des normes de confidentialité et de professionnalisme les plus strictes dans tous les aspects du recrutement.
- Flexibilité de voyager dans les provinces atlantiques du Canada.
- Bilingue : vous communiquez et écrivez aisément en français et en anglais
- Baccalauréat en ressources humaines, administration des affaires ou un domaine connexe.
- Un à deux ans d'expérience dans un poste de recrutement cycle complet ou un autre rôle similaire en ressources humaines.
- Aisance avec le système de suivi des candidatures (ATS) et les plateformes de recrutement.
- Forte compréhension des meilleures pratiques d'embauche et de la législation applicable en matière d'emploi.
- Capacité prouvée à gérer plusieurs priorités en maintenant une précision et une qualité d'exécution de haut niveau.
- Aptitudes de communication exceptionnelles avec la capacité d'échanger avec des intervenants à tous les niveaux.
- Esprit d'équipe avec une approche proactive et une pensée critique aiguisée.
- Excellentes aptitudes organisationnelles et interpersonnelles avec un grand souci du détail.
- Discrétion exemplaire et capacité à gérer des renseignements sensibles avec intégrité.
- Aptitude avec la suite Microsoft Office (Excel, Word, Outlook, PowerPoint).