Infirmière/Infirmier gestionnaire de cas, Bilingue / Bilingual Nurse Case Manager

Cencora

  • Québec, QC
  • Permanent
  • Temps-partiel
  • Il y a 23 jours
Our team members are at the heart of everything we do. At Cencora, we are united in our responsibility to create healthier futures, and every person here is essential to us being able to deliver on that purpose. If you want to make a difference at the center of health, come join our innovative company and help us improve the lives of people and animals everywhere. Apply today!What you will be doingPRINCIPALES FONCTIONS ET RESPONSABILITÉS :Fournir un soutien médical aux patients et aux fournisseurs de soins de santé, y compris, mais sans s’y limiter, l’éducation sur des maladies et traitements spécifiques et la gestion des maladies;Fournir un soutien téléphonique (incluant les appels de maintenance et d’appui à l’observance entrants et sortants) selon les besoins;Gestion de la base de données et vérification continue des dossiers et de l’information saisie;Administrer et adhérer à des protocoles de gestion des cas, incluant la surveillance clinique, la collecte de données, le suivi continu des patients, la conformité, le suivi de l’interruption ou l’abandon de traitement, les rapports sur les effets indésirables et la liaison avec les fournisseurs de soins de santé primaires;Se préparer et assister à des séances de formation spécialisée plus poussées sur des thérapies spécifiques, données par l’équipe pharmaceutique;Travailler directement avec le spécialiste du remboursement et le médecin pour obtenir des fonds pour les traitements de leurs patients; aider à trouver d’autres sources de financement au besoin;Assister aux réunions de ventes pharmaceutiques au besoin;Assister aux réunions de patients et aux conférences au besoin pour éduquer les patients et les prestataires concernant les informations sur les maladies/les produits et les services de gestion de cas;Travailler avec les associations de patients et les groupes de défense;Établir et maintenir des partenariats avec l’équipe pharmaceutique;Assurer la liaison avec les fournisseurs de soins de santé, les pharmacies et les cliniques de perfusion et d’autres organismes au besoin, afin de coordonner les perfusions, l’administration de médicaments et résoudre les problèmes qui surviennent;Entretenir des communications claires avec le gestionnaire, à l’équipe et le client concernant la gestion des cas de patients;Avec les gestionnaires, participer au processus de formation de nouvelles infirmières gestionnaires de cas, y compris, mais sans s’y limiter, l’observation et la surveillance des appels;Soutenir et collaborer avec le personnel d’autres programmes en vue de l’élaboration et de la mise en œuvre de programmes de gestion des maladies, incluant l’établissement des exigences cliniques, la rédaction de textes, de manuels ou de dépliants pour les patients, la détermination des paramètres du programme de conformité, des évaluations des besoins et des protocoles;Fournir des commentaires au sujet des protocoles, bases de données, processus et relations entre départements actuelsÊtre disponible sur appel en dehors des heures régulières et le week-end (24/7) pour des consultations téléphoniques périodiques et des courriels en fonction des besoins du programme;Se charger de signaler les effets indésirables aux unités/départements qui lui sont confiées;D’autres fonctions et tâches peuvent être confiées à l’infirmière gestionnaire de cas de temps à autre, selon les besoins;Peut être appelé à travailler sur appel ou de gardePRIMARY DUTIES AND RESPONSIBILITIES:Provide support to patients and health care providers, including but not limited to information on the Patient Support services, specific diseases and therapies based on manufacturer provided materials and product monograph;Work with patients and families to complete a needs assesment related to medication access;Acts as a liaison between patients, families, health care providers and payers related to medication access.Provide answers to general inquiry calls submitted via telephone or web-based platforms on program services, disease state or product related questions, based on information provided as part of the program materialsProvide ongoing support on disease state or product related questions, based on information provided as part of the program materials to ensure patient adherence, as dictated by the needs of the patient.Refer the patient to contact their healthcare provider should the patient have clinical questions, assessments and situations that fall outside program provided materials or manufacturer product monograph;Database management and ongoing auditing of files and information captured;Administer and adhere to case-management protocols, including data collection, on-going patient follow-up, therapy disruption/discontinuation monitoring, adverse event reporting and liaison with primary healthcare providers;Work directly with the reimbursement specialist and the physician to secure funding for their patient’s therapies; assist with alternative funding searches when needed;Prepare for and attend extensive, specialized training sessions for specific therapies provided by the pharmaceutical team, as required;Attend pharmaceutical meetings as required;Attend patient meetings, conferences as needed to educate patients and providers on Patient Support Program services;Work with patient associations and advocacy groups, as required;Establish and maintain partnerships with pharmaceutical team;Liaise with health care providers, pharmacies and infusion clinics, and other agencies as required, to coordinate infusions, drug delivery and resolve issues as they arise;Clear communication to the manager, team and the client regarding the management of patient cases;With the managers, participate in the training process of new Drug Access Navigator, including but not limited to shadowing & call monitoring.Provide feedback regarding current protocols, databases, processes, inter-departmental relationshipsReport Adverse Events / Severe Adverse Events following program Standard Operating Procedures;The Drug Access Navigator will also be assigned other duties and tasks as required from time to time. May be required to be on standby/ on call as part of this role.What your background should look likeEXPÉRIENCE ET NIVEAU D’ÉDUCATION REQUIS :Baccalauréat ou diplôme d’infirmier(ère) autorisé(e) (IA), diplôme d’études supérieures ou expérience spécifique de gestion d’un cabinet est préférable, avec cinq (5) années d’expérience en soins infirmiers;Au moins deux (2) ans d’expérience du contexte du remboursement par des tiers publics ou privés ou dans les ventes (non requis, mais un atout), la gestion des soins ou le soutien clinique dans l’industrie pharmaceutique, ou expérience connexe;Le(la) candidat(e) préféré(e) est un(e) infirmier(ère) avec une expérience dans les soins de santé et la gestion de cas, dans un cabinet médical ou un hôpital ou dans l’industrie de l’assurance ou de la biopharmaceutique;Bilinguisme (français et anglais) est préférable;Expérience en hématologie et/ou néphrologie constitue un atout.COMPÉTENCES , CONNAISSANCES ET APTITUDES MINIMALES REQUISES :Fortement axé(e) sur ​​le patient;Forte capacité à effectuer plusieurs tâches à la fois;Capacité à travailler sous pression;Aptitudes supérieures en service à la clientèle;Calé(e) en recherche sur Internet et en informatique; solides compétences en communication orale et écrite et en résolution de problèmes et esprit d’équipe;Solides compétences au téléphone;Aptitude à communiquer et à comprendre l’information médicale;Démontrer des capacités de travail en équipe;Capacité à travailler de façon autonome;Capacité à gérer des sujets sensibles avec des opinions opposées et solides capacités en négociation;Sens aigu des affaires et des financesSolides compétences analytiques et mathématiquesAptitude à communiquer efficacement oralement et par écrit;Compétences interpersonnelles et de leadership efficacesSens de l’organisation; attention aux détailsCapacité à respecter systématiquement les échéancesExcellentes aptitudes de résolution de problèmes; capacité à résoudre les problèmes de manière efficace et efficienteMaîtrise des techniques de présentationMaîtrise de Microsoft Word, Excel, PowerPoint et autres programmes OfficeDisponible pour voyager au moins 15% du temps par anEXPERIENCE AND EDUCATIONAL REQUIREMENTS:A Bachelor’s degree inhealth care or a related fieldRequires a minimum of three (3) years, and preference of greater than five (5) years, in the healthcare, pharmaceutical or insurance industry or related experience;The preferred candidate has healthcare and case management experience in medical or hospital practice or the insurance or bio-pharma industry;Bilingualism (French and English)
  • “The successful candidate will (requirement)/may (asset) have daily contacts with unilingual English-speaking customers, patients or peers from cross-functional teams.”
  • Le candidat retenu aura/pourrait avoir des contacts quotidiens avec des clients, des patients ou des pairs unilingues anglophones d'équipes interfonctionnelles.
What Cencora offersWe provide compensation, benefits, and resources that enable a highly inclusive culture and support our team members’ ability to live with purpose every day. In addition to traditional offerings like medical, dental, and vision care, we also provide a comprehensive suite of benefits that focus on the physical, emotional, financial, and social aspects of wellness. This encompasses support for working families, which may include backup dependent care, adoption assistance, infertility coverage, family building support, behavioral health solutions, paid parental leave, and paid caregiver leave.To encourage your personal growth, we also offer a variety of training programs, professional development resources, and opportunities to participate in mentorship programs, employee resource groups, volunteer activities, and much more.For details, visit https://www.virtualfairhub.com/amerisourcebergen.SchedulePart timeAffiliated Companies: Affiliated Companies: Innomar StrategiesEqual Employment OpportunityCencora is committed to providing equal employment opportunity without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, genetic information, national origin, age, disability, veteran status or membership in any other class protected by federal, state or local law.The company’s continued success depends on the full and effective utilization of qualified individuals. Therefore, harassment is prohibited and all matters related to recruiting, training, compensation, benefits, promotions and transfers comply with equal opportunity principles and are non-discriminatory.AmerisourceBergen is committed to providing reasonable accommodations to individuals with disabilities during the employment process which are consistent with legal requirements. If you wish to request an accommodation while seeking employment, please call 888.692.2272 or email . We will make accommodation determinations on a request-by-request basis. Messages and emails regarding anything other than accommodations requests will not be returnedAccessibility PolicyAmerisourceBergen is committed to fair and accessible employment practices. When requested, AmerisourceBergen will accommodate people with disabilities during the recruitment, assessment and hiring processes and during employment.

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