
Animation Technical Director - Dead by Daylight | Directeur·trice d'Animation Technique- Dead by Daylight
- Montréal, QC Toronto, ON
- Permanent
- Temps-plein
- Translate the artistic vision into a streamlined production process, balancing creativity with technical constraints.
- Define technical requirements for animations and ensure seamless integration into the game.
- Optimize workflows through task automation, process improvements, and innovative tool development.
- Champion resource reuse, new tools, and best practices to enhance efficiency and quality.
- Push the boundaries of animation technology to elevate the game's immersive horror experience.
- Foster strong communication between creative and technical teams to align on project goals.
- Evaluate and integrate external software to empower the animation team.
- 10+ years of experience in technical animation for video game production, including 3+ years in a leadership role.
- Expertise in rigging, skinning, and developing animation tools.
- Experience with Unreal Engine.
- Advanced knowledge of Maya's and/or Blender's animation module.
- Deep knowledge of 3D animation pipelines and blueprint systems.
- Passion for exploring new software, animation techniques, and industry advancements.
- Fluency in English and French.
- Familiarity with AnimGraph systems.
- Experience with motion capture technology.
- Traduirez la vision artistique en un processus de production rationalisé, en équilibrant créativité et contraintes techniques.
- Définirez les exigences techniques des animations et assurerez une intégration fluide au jeu.
- Optimiserez les flux de travail grâce à l'automatisation des tâches, à l'amélioration des processus et au développement d'outils innovants.
- Encouragerez la réutilisation des ressources, les nouveaux outils et les meilleures pratiques pour améliorer l'efficacité et la qualité.
- Repousserez les limites de la technologie d'animation pour sublimer l'expérience immersive d'horreur du jeu.
- Favoriserez une communication étroite entre les équipes créatives et techniques afin d'harmoniser les objectifs du projet.
- Évaluer et intégrer des logiciels externes pour autonomiser l'équipe d'animation.
- Plus de 10 ans d'expérience en animation technique pour la production de jeux vidéo, dont plus de 3 ans à un poste de direction.
- Expertise en rigging, skinning et développement d'outils d'animation.
- Expérience avec Unreal Engine.
- Connaissances avancées du module d'animation de Maya et/ou Blender.
- Connaissance approfondie des pipelines d'animation 3D et des systèmes de plans directeurs.
- Passion pour l'exploration de nouveaux logiciels, de nouvelles techniques d'animation et des avancées du secteur.
- Maîtrise de l'anglais et du français.
- Familiarité avec les systèmes AnimGraph.
- Expérience avec la technologie de capture de mouvement.