Mobile Support Engineer – Intune & Endpoint Management

WilsonHCG

  • Canada
  • 45,00-53,00 $ par heure
  • Permanent
  • Temps-plein
  • Il y a 1 mois
Description and RequirementsWork Location: Onsite
Position Type: Contract, 6 Months (potential for extension)
Location: Montreal, QC
Compensation Range: $45/hr. to $53/hr.Our client, a multinational technology company specializing in Information Technology Services and Consulting, is looking to hire a Mobile Support Engineer - Intune & Endpoint Management.EUT Mobile Endpoint Squad is looking to hire a Mobile Support Engineer who will join the global team of mobile engineers and developers responsible for enabling the mobile technologies that power the firms bring-your-own-device and corporate mobile offerings.The candidate will have a very strong technical foundation, a strategic mind-set, great communication skills and the ability to collaborate well with others in a truly global team.Responsibilities:
  • Work in Mobile Endpoint Squad responsible for supporting Microsoft Intune Infrastructure
  • Perform incident diagnosis, troubleshooting, and escalation for end user issues.
  • Deploy mobile services, tools, and applications required for Microsoft Intune.
  • Optimize and hand-off of work to Level 2 offshore team.
  • Be the owner of the problem and change management processes.
  • Create operational support documentation.
Qualifications:
  • Experience with Mobile device management with MobileIron, Microsoft Intune, Blackberry, AirWatch, or similar platform in a large enterprise
  • Strong grasp of IT infrastructure fundamentals (networks, databases, load balancers, IT security)
  • Automation and integration experience using PowerShell, Perl, Python, or Shell
  • Strong knowledge of mobile operating systems, iOS, and Android
  • Strong understanding of basic networking concepts and internet protocols
  • Ability to work well in a team and independently.
  • Strong analytical and troubleshooting skills in a highly visible fast-paced enterprise environment.
  • Excellent verbal and written communication skills
Preferred Skills
  • Experience with Office 365 and Intune App protection policies
  • Knowledge in computer and mobile security concepts
  • Basic development knowledge on iOS and/or Android
  • Experience in networking, load balancers, and firewalls
Lieu de travail : Sur site
Type de poste : Contrat, 6 mois (possibilité de prolongation)
Lieu : Montréal, QC
Échelle salariale : $45/h à $53/hNotre client, une entreprise multinationale spécialisée dans les services et le conseil en technologies de l'information, est à la recherche d'un Ingénieur Support Mobile - Intune & Gestion des Terminaux.L'équipe EUT Mobile Endpoint recherche un ingénieur support mobile qui rejoindra l'équipe mondiale d'ingénieurs et de développeurs mobiles responsables de la mise en œuvre des technologies mobiles qui soutiennent les initiatives bring-your-own-device (BYOD) et les offres mobiles d'entreprise.Le candidat doit posséder une solide base technique, un esprit stratégique, d'excellentes compétences en communication et la capacité à bien collaborer avec une équipe véritablement mondiale.Responsabilités :Travailler au sein de l'équipe Mobile Endpoint responsable du support de l'infrastructure Microsoft IntuneDiagnostiquer, résoudre et escalader les incidents liés aux utilisateurs finauxDéployer les services mobiles, outils et applications nécessaires à Microsoft IntuneOptimiser et transférer les tâches à l'équipe de niveau 2 à l'étrangerÊtre responsable des processus de gestion des problèmes et des changementsCréer la documentation de support opérationnelQualifications :Expérience en gestion des appareils mobiles avec MobileIron, Microsoft Intune, Blackberry, AirWatch ou une plateforme similaire dans un environnement d'entrepriseSolide compréhension des fondamentaux de l'infrastructure TI (réseaux, bases de données, répartiteurs de charge, sécurité informatique)Expérience en automatisation et intégration via PowerShell, Perl, Python ou ShellConnaissances approfondies des systèmes d'exploitation mobiles iOS et AndroidBonne compréhension des concepts de réseau de base et des protocoles InternetCapacité à travailler efficacement en équipe et de manière autonomeFortes compétences analytiques et en résolution de problèmes dans un environnement d'entreprise dynamique et très visibleExcellentes compétences en communication orale et écriteAtouts :Expérience avec Office 365 et les politiques de protection des applications IntuneConnaissances en concepts de sécurité informatique et mobileConnaissances de base en développement iOS et/ou AndroidExpérience en réseaux, répartiteurs de charge et pare-feuAll interested applicants who meet the qualifications listed above are invited to submit a resume by clicking "Apply Now".The indicated pay range for this position is a good-faith estimate based on the qualifications necessary for the position, including experience, training, and other considerations permitted by law. Additionally, it is emphasized that the pay band mentioned herein is the one established by the client company. Factors that may be used when making an offer may include a candidate's skills, experience and geographic location, the expected quality and quantity of work. Most candidates will start at the bottom half of the pay range, with the upper end reserved for candidates with extensive experience and skills and who live in geographic markets commanding a higher starting pay. An employee's pay history will not be a contributing factor where prohibited by local law.This information is subject to change and serves as a general guideline for compensation discussions. Actual offers may vary based on specific circumstances and company policies.

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