About Four Seasons:Four Seasons is powered by our people. We are a collective of individuals who crave to become better, to push ourselves to new heights and to treat each other as we wish to be treated in return. Our team members around the world create amazing experiences for our guests, residents, and partners through a commitment to luxury with genuine heart. We know that the best way to enable our people to deliver these exceptional guest experiences is through a world-class employee experience and company culture.At Four Seasons, we believe in recognizing a familiar face, welcoming a new one and treating everyone we meet the way we would want to be treated ourselves. Whether you work with us, stay with us, live with us or discover with us, we believe our purpose is to create impressions that will stay with you for a lifetime. It comes from our belief that life is richer when we truly connect to the people and the world around us.About the location: The vibrant new centrepiece of the city's Golden Square Mile. Chic and sleekly modern, Four Seasons Hotel Montreal forms the vibrant new epicentre of the Golden Square Mile. Dine at our stellar restaurants and shop at the luxurious Holt Renfrew Ogilvy. In this world capital of style and culture, Four Seasons savoir faire helps shine a fresh light on the city.Serveur(euse), Service aux ChambresLe Four Seasons Hôtel Montréal est à la recherche d’une personne qui partage notre passion pour l’excellence et cherche à créer une expérience mémorable pour nos employés et nos invités. Nousrecherchons une personne qui a une solide éthique de travail, un haut niveau d’intégrité, un souci dequalité, une sensibilité culturelle et un sens du service clientÀ propos de Four Seasons Hôtel MontréalSitué au cœur du Golden Square Mile de Montréal, le Four Seasons Hôtel Montréal offre bien plus qu’un simple séjour — nous proposons une véritable expérience de vie luxueuse. De la gastronomie de renommée mondiale au restaurant Marcus à la détente au spa Guerlain, classé cinq étoiles par Forbes, en passant par l’accès exclusif à Holt Renfrew Ogilvy, nous sommes un carrefour vibrant d’élégance, d’hospitalité et de culture.À propos du rôle :Le/La serveur(se) du service aux chambres assure la livraison efficace et courtoise des repas et boissons dans les chambres, en veillant à l’exactitude et à la qualité des commandes. En anticipant les besoins des invités et en offrant un service personnalisé, il/elle reflète les standards d’excellence du Four Seasons Montréal.Ce que vous ferez :Répondre aux appels des invités avec courtoisie, recueillir les informations nécessaires et présenter le menu de façon attrayante.Transmettre et vérifier les commandes dans le système de point de vente, incluant les demandes particulières.Vérifier les commandes sortant de la cuisine et assurer leur exactitude avant livraison.Livrer rapidement les repas et boissons en chambre en veillant à la qualité et aux besoins spécifiques des invités.Anticiper les besoins, répondre aux questions et évaluer la satisfaction des invités.Fermer correctement les factures, les frais et les pourboires.Collaborer harmonieusement avec les collègues et les superviseurs.Aider à la mise en place des plateaux, au stockage et au ramassage des articles dans les couloirs.Offrir un soutien au restaurant ou aux banquets lors des périodes achalandées.Respecter les règles, standards et procédures Four Seasons et signaler tout incident au superviseur.Ce que vous contribuez :Capacité de communication en français, à l’oral comme à l’écrit (niveau intermédiaire) ;Un niveau d’anglais intermédiaire est requis pour offrir un service professionnel à une clientèle internationale, comprendre leurs demandes spécifiques et répondre de manière efficace.Une (1) à deux (2) années d’expérience au même poste, idéalement dans un hôtel de luxe;Intérêt pour le service à la clientèle.Bonnes compétences interpersonnelles. Ce poste exige de nombreux contacts avec la clientèle pour lesquels d’excellentes compétences en communication sont nécessaires.Capacité de se déplacer et de rester debout pendant de longues périodes.Capacité de porter jusqu’à 13 kg (30 lb).Le candidat idéal possédera également une connaissance solide de la nourriture et des vins, portera une attention particulière aux détails et aura la capacité de gérer plusieurs tâches à la fois.Disponible pour travailler à n'importe quel quart de travail, y compris le matin, l'après-midi, le soir et pendant la nuit ;Ce que nous offrons :Couverture maladie complémentaire (dentaire, vision, assurance vie, médicaments, etc.)Rabais au restaurant MARCUS et au spaJournées de reconnaissance (employé du mois, anniversaires, années de service, etc.)Repas offerts sur place (Café 1440)Régime de retraite avec contribution de l’employeurCongés payés incluant 2 jours fériés flottants par anProgramme de formation et de développementProgramme de voyage pour employés incluant des nuitées gratuites dans d'autres établissements Four Seasons (selon ancienneté et disponibilité)Et plus encore !La liste des tâches ci-dessus n’est pas exhaustive et peut évoluer selon les besoins de l’hôtel et les situations opérationnelles.Notre organisation est un employeur engagé en matière d’équité et de diversité. Le masculin est utilisé uniquement pour alléger le texte.In-Room Dining ServerFour Seasons Hotel Montreal is seeking an individual who shares our passion for excellence and is committed to creating memorable experiences for both our employees and our guests. We are looking for someone with a strong work ethic, high integrity, attention to detail, cultural awareness, and a guest-centric mindset.About Four Seasons Hôtel Montreal:Located in the heart of Montreal’s Golden Square Mile, Four Seasons Hotel Montreal offers more than just a stay — we deliver a luxurious lifestyle experience. From world-class dining at Marcus Restaurant to relaxation at our Forbes Five-Star Guerlain Spa, and exclusive access to Holt Renfrew Ogilvy, we are a vibrant hub of elegance, hospitality, and culture.About the role:The In-Room Dining Server delivers food and beverages to guest rooms with efficiency, courtesy, and attention to detail, ensuring orders are accurate and timely. By anticipating guest needs and providing personalized service, this role upholds the exceptional standards of Four Seasons Montréal.What you will do:Answer guest calls with courtesy, gather order details, and present the menu in an engaging way.Enter and verify orders in the POS system, including special requests.Check outgoing orders from the kitchen to ensure accuracy before delivery.Deliver food and beverages promptly to guest rooms while maintaining quality and meeting specific guest needs.Anticipate guest needs, respond to questions, and assess satisfaction.Properly close guest checks, charges, and gratuities.Work harmoniously with colleagues and supervisors.Assist with tray setup, stocking supplies, and collecting items from hallways.Support the restaurant or banquet service during peak periods.Adhere to Four Seasons standards and procedures, and promptly report any incidents to the supervisor.What you bring:Ability to communicate fluently in French, both orally and in writing;An intermediate level of English is required to provide professional service to international customers, understand their specific requests, and respond effectively.One (1) to two (2) years’ experience in the same role, ideally in a luxury hotel environment; An affinity for guest service;Good interpersonal skills. This position involves a large volume of guest contact and excellent communication skills are required;Move about facility and stand for long periods of time;The ability to carry up to 30lbs (13kg);The ideal candidate will also have solid food and wine knowledge, a strong attention to detail and the ability to multitask;Available to work any shift, including morning, afternoon, evening and overnight;What we offer:Comprehensive health benefits (dental, vision, life insurance, prescriptions, etc.).Discounts at MARCUS Restaurant and the Guerlain Spa.Employee recognition programs (Employee of the Month, anniversary celebrations, etc.).Complimentary meals per shift at Café 1440.Employer-contributed retirement plan.Paid vacation plus two additional floating holidays per year.Strong training and development programs.Employee travel program, including complimentary stays at Four Seasons properties worldwide (based on tenure and availability).And more!The list of responsibilities above is not exhaustive and may evolve based on hotel needs and operational demands.Four Seasons is an equal opportunity employer committed to diversity and inclusion. The masculine form is used only for ease of reading.