Regional Commercial Manager - Montreal/Toronto
CRH
- Montréal, QC
- Permanent
- Temps-plein
- Identify opportunities and emerging markets
- Develop and implement the commercial sales plan
- Work closely with National Teams on leads and needs of local market
- Work with marketing on development of the Lunch and Learn program
- Work with Marketing on product development
- Involvement in local associations
- Active on LinkedIn and other social media platforms to network and increase presence of brand
- Bachelor’s Degree or equivalent, preferably in a discipline related to the construction industry
- Minimum of 10 years of technical sales representation experience and/or product specification, ideally in the building products industry
- Minimum of 5 years of experience in team management
- Strong knowledge of CRM Salesforce
- Knowledge and experience with the practices of the design and engineering community
- Excellent sales, communication, customer service and presentation skills
- Initiative and autonomy
- Result oriented
- French spoken and written is a strong asset
- Must be able to travel monthly
- Excellent company culture and industry reputation
- Competitive salary, commission and bonus
- Dental, healthcare and eye care insurance
- Long and short-term disability insurance
- RRSP and DPSP with employer contribution (up to 5% of annual salary)
- Employee assistance program
- Passionate sales team and structure and industry leading product innovation
- Opportunity to work for a fast-growing company in a growing market segment
- Work-Life Balance
- Car Allowance
- Identifier les nouvelles opportunités ainsi que des marchés émergents
- Élaborer et mettre en œuvre un plan de ventes commerciales
- Travailler en étroite collaboration avec les équipes nationales pour identifier les opportunités et les besoins du marché local
- Travailler avec l’équipe marketing sur le développement du programme Lunch and Learn et sur le développement de produit
- S’impliquer dans les associations locales
- Être actif sur LinkedIn et d'autres plateformes de médias sociaux pour réseauter et accroître la présence de la marque
- Baccalauréat ou équivalent, de préférence dans une discipline liée à l'industrie de la construction
- Minimum de 10 ans d'expérience en représentation technico-commerciale et/ou spécification de produits, idéalement dans l'industrie des produits de construction
- Minimum de 5 ans d'expérience en gestion d'équipe
- Solide connaissance du CRM Salesforce
- Connaissance et expérience des pratiques de la communauté de conception et d'ingénierie
- Excellentes compétences en vente, en communication, en service à la clientèle et en présentation
- Initiative et autonomie
- Axée sur les résultats
- Le français parlé et écrit est un atout majeur
- Doit être capable de voyager mensuellement
- Excellente culture d’entreprise et réputation dans l’industrie
- Salaire, commission et bonus compétitifs
- Assurance dentaire, soins de santé et soins de la vue
- Assurance invalidité de longue et courte durée
- REER et RPDB avec contribution de l'employeur (jusqu'à 5 % du salaire annuel)
- Programme d'aide aux employés
- Équipe de vente passionnée, structure et innovation de produits à la pointe de l'industrie
- Possibilité de travailler pour une entreprise à croissance rapide dans un segment de marché en croissance
- Allocation de voiture mensuel
- Carte essence