Souscripteur adjoint principal bilingue // Senior Bilingual Underwriting Assistant – Casualty

AIG

  • Montréal, QC
  • Permanent
  • Temps-plein
  • Il y a 26 jours
Description de poste en anglais à suivre / English job description belowQui nous sommesL’American International Group, Inc. (AIG), est l’une des principales sociétés d’assurance internationales. Le groupe de sociétés membres d’AIG offre une vaste gamme de services d’assurance biens et responsabilité dans environ 70 pays et administrations. Nous offrons divers produits et services conçus pour aider les entreprises et les particuliers à protéger leurs biens et à gérer leurs risques.Nous nous sommes également engagés à faire une différence positive pour nos collègues et dans les communautés où nous travaillons et vivons. Nous incitons nos collègues à s’investir dans les causes qui leur tiennent le plus à cœur, en soutenant ces efforts à l’aide de nos programmes de congés de bénévolat et de subventions de contrepartie.Apprenez à connaître notre entrepriseAIG est l’un des principaux fournisseurs de produits et services d’assurance pour les entreprises et les particuliers. Dotée de l’un des réseaux d’assurance dommages les plus étendus au monde, AIG offre une vaste gamme de produits aux clients par l’entremise d’un réseau de distribution diversifié et multicanal.Ce que vous devez savoir :
  • Travailler en collaboration avec les souscripteurs régionaux pour le traitement de bout en bout des renouvellements et nouvelles affaires.
  • Fournir des fonctions de support de haute qualité aux souscripteurs
  • Préparer des devis et notes de couvertures pour les souscripteurs
  • Enregistrement des primes, émission des polices et d'avenants
  • Remplir les listes de contrôle virtuelles
  • Communication / suivi avec les courtiers / réassureurs
  • Créer et émettre des polices d’assurances manuelles si nécessaire
  • Mettre à jour divers rapports
  • S’assurer que les dossiers sont bien documentés et conformes aux normes de l’organisation
  • Vérifier le calcul des primes pour la fin du mois, mettre à jour différents rapport
  • Résoudre les demandes de renseignements comptables, la vérification de fin de mois en liaison avec le centre d’excellence.
  • Aider le service des réclamations avec les demandes de documentation au dossier.
  • Aider le souscripteur à entrer tous les renseignements administratifs dans la base de tarification et entrer les renseignements sur les pertes.
  • Créer la demande initiale dans la plateforme de réassurance en entrant les renseignements administratifs pour que le souscripteur les examine.
  • Préparation des renouvellements
  • Préparer les expériences de pertes et différents rapports
  • Envoyer la lettre de renouvellement par courriel au courtier
  • Créer un fichier de renouvellement dans iSuite et sur le lecteur partagé
  • Téléverser tous les documents dans iSuite
Ce que nous recherchons :
  • Scolarité Cégep ou Université
  • Parfaitement bilingue en anglais et en français.
  • Excellentes compétences en communication orale et écrite
  • Excellentes compétences organisationnelles, interpersonnelles et administratives, souci du détail
  • Bonne capacité de résolution de problèmes, flexibilité et initiative
  • Sens accru de l’organisation, de la gestion du temps, habileté à gérer adéquatement le volume de travail, surtout pendant les périodes très achalandées et lors de délais serrés.
  • Capacité à travailler de façon autonome pour respecter les délais, ainsi que dans une approche d'équipe
  • Solide connaissance des systèmes et des applications PC (Windows, Outlook, MSWord, Excel)
AIG Canada accueille les candidatures de personnes en situation de handicap. Des mesures d’adaptation sont disponibles sur demande pour les candidats qui participent à tous les aspects du processus de sélection.Who we areAmerican International Group, Inc. (AIG) is a leading global insurance organization. AIG member companies provide a wide range of property casualty insurance in approximately 70 countries and jurisdictions. These diverse offerings include products and services that help businesses and individuals protect their assets and manage risks.We’re also committed to making a positive difference for our colleagues and in the communities where we work and live. We encourage colleagues to give back to the causes they care most about, supporting these efforts through our Volunteer Time Off and Matching Grants Programs.Get to know the business:General Insurance is a leading provider of insurance products and services for commercial and personal insurance customers. It includes one of the world’s most far-reaching property-casualty networks. General Insurance offers a broad range of products to customers through a diversified, multi-channel distribution network.What you need to know:
  • Partner with regional underwriters for end-to-end processing of new and renewal business.
  • Provide seamless high quality underwriting support functions
  • Prepare quotes and binders for underwriters
  • Code premium, issuance of policies and endorsements
  • Complete virtual checklists
  • Communication / Follow-up with brokers / Reinsurers
  • Create and Issue manual policies if necessary
  • Update various reports
  • Ensure files are well documented and comply with corporate standards
  • Verify premiums computation for month end, Update different reports
  • Resolve accounting inquiries, month end verification in liaison with center of excellence.
  • Assist claims department with requests on file documentation.
  • Assist the underwriter by starting the Pricing Core enter all administrative information and populate loss information.
  • Create initial request in re-insurance platform by entering admin info for underwriter to review.
  • Renewal Prep
  • Email renewal letter to the broker
  • Create renewal file in iSuite and shared drive
  • Prepare Loss Runs and various reports
  • Upload all the documents to iSuite
What we’re looking for:
  • College and/or University degree an asset
  • Fluently bilingual in both English and French.
  • Excellent oral and written communication skills
  • Excellent organizational, interpersonal and administrative skills, detail oriented
  • Good problem solving ability, Flexibility and initiative
  • High organizational and time management skills, effectively manage work volume and tight deadlines
  • Ability to work independently to meet deadlines, as well as in a team oriented approach to accomplish branch results
  • Strong knowledge of systems and PC applications (Windows, Outlook, MSWord, Excel and database administration)
AIG Canada welcomes and encourages applications from people with disabilities. Accommodations are available on request for candidates taking part in all aspects of the selection process.FrenchLes bureaux d’AIG sont situés partout dans le monde, tout comme notre clientèle qui est également internationale. Nous devons être en mesure de fournir nos services autant en anglais qu’en français, et la maîtrise des deux langues est donc exigée, notamment en raison de la nature de nos services et de la nécessité de communiquer fréquemment avec des collègues d’autres provinces ou pays et de servir les clients dans les deux langues.EnglishAIG has offices around the world. Our client base is also international. We must be able to provide our services in both English and French. Proficiency in both languages is required, namely due to the nature of our services and the need to communicate frequently with colleagues in other provinces or countries and to serve clients in both languages.#LI-NT1Reimagining insurance to make a bigger difference to the worldAmerican International Group, Inc. (AIG) is a global leader in commercial and personal insurance solutions; we are one of the world’s most far-reaching property casualty networks. It is an exciting time to join us — across our operations, we are thinking in new and innovative ways to deliver ever-better solutions to our customers. At AIG, you can go further to support individuals, businesses, and communities, helping them to manage risk, respond to times of uncertainty and discover new potential. We invest in our largest asset, our people, through continuous learning and development, in a culture that celebrates everyone for who they are and what they want to become.Welcome to a culture of belongingWe’re committed to creating a culture that truly respects and celebrates each other’s talents, backgrounds, cultures, opinions and goals. We foster a culture of inclusion and belonging through our flexible work arrangements, diversity and inclusion learning, cultural awareness activities and Employee Resource Groups (ERGs). With global chapters, ERGs are a cornerstone for our culture of inclusion. The diversity of our people is one of AIG’s greatest assets, and we are honored that our drive for positive change has been recognized by numerous recent awards and accreditations.AIG provides equal opportunity to all qualified individuals regardless of race, color, religion, age, gender, gender expression, national origin, veteran status, disability or any other legally protected categories.AIG is committed to working with and providing reasonable accommodations to job applicants and employees with disabilities. If you believe you need a reasonable accommodation, please send an email to .Functional Area: UW - UnderwritingEstimated Travel Percentage (%): No TravelRelocation Provided: NoAIG Insurance Company of Canada

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